Τι πρέπει να ξέρετε για την εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Παραβόλου (e-Παράβολο)

Η εφαρμογή ηλεκτρονικού Παραβόλου (e-παράβολο) είναι διαθέσιμη:

Υπουργικές Αποφάσεις για το e-παράβολο:

– ΠΟΛ. 1163 03/07/2013 (ΦΕΚ 1675/Β’/2013)

– ΠΟΛ. 1150 15/05/2014 (ΦΕΚ 1357/Β’/2014 Τροποποίηση της ΠΟΛ 1163)

– ΠΟΛ. 1131 24/06/2015 (ΦΕΚ 1324/Β’/1-7-2015 Συμπλήρωση – Τροποποίηση της ΠΟΛ 1163)

διαδικασία  του ηλεκτρονικού παραβόλου περιλαμβάνει:

  1. Δημιουργία e-παραβόλου:

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμπληρώσει την σχετική ηλεκτρονική φόρμα για τη χορήγηση του παραβόλου που επιλέγει και η εφαρμογή εκδίδει μοναδικό «κωδικό παραβόλου» που αντιστοιχεί στο e-παράβολο. Στη συνέχεια θα εκτυπώνει το e-παράβολο για να το καταθέσει στον Φορέα. (Δείτε τις Οδηγίες Δημιουργίας e-παραβόλου εδώ)

  1. Πληρωμή e-παραβόλου:

Η πληρωμή του e-παραβόλου μπορεί να πραγματοποιηθεί με χρήση του μοναδικού κωδικού πληρωμής στις τράπεζες και στα ΕΛΤΑ ή με την χρήση πιστωτικής / χρεωστικής / προπληρωμένης κάρτας μέσω της ιστοσελίδας της ΓΓΠΣ.

  1. Κατάθεση e-παραβόλου στον Φορέα:

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταθέσει-χρησιμοποιήσει το e-παράβολο στον Φορέα για τον οποίο το έχει εκδώσει. Στην συνέχεια, ο υπάλληλος του Φορέα, θα κάνει τον έλεγχο και τη δέσμευση του e-παραβόλου.

Συχνές ερωτήσεις για το e-παράβολο

  1. Τι είναι το Ηλεκτρονικό Παράβολο (e-παράβολο);

Το e-παράβολο είναι μια εφαρμογή έκδοσης παραβόλων μέσω Διαδικτύου τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλα τα έντυπα παράβολα που χρησιμοποιούνται σήμερα.

  1. Πως εκδίδω και χρησιμοποιώ ένα e-παράβολο;

Θα προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:

  1. Δημιουργία e-παραβόλου: Συμπλήρωση της σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας και έκδοση «μοναδικού κωδικού αριθμού» παραβόλου.
  2. Πληρωμή e-παραβόλου:Με χρήση του «μοναδικού κωδικού αριθμού» παραβόλου, η πληρωμή γίνεται στις τράπεζες και στα ΕΛΤΑ ή με την χρήση πιστωτικής / χρεωστικής / προπληρωμένης κάρτας μέσω της ιστοσελίδας της ΓΓΠΣ.
  3. Κατάθεση e-παραβόλου στον Φορέα:Κατάθεση -χρησιμοποίηση του e-παραβόλου στον Φορέα για τον οποίο το έχετε εκδώσει.
  4. Πρέπει να έχω κωδικούς για το TAXISnet για να εκδώσω e-παράβολο;

Όχι, παράβολο μπορείτε να εκδώσετε και ως μη πιστοποιημένος χρήστης του Taxisnet. Δεν μπορείτε όμως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσής του, να το αναζητήσετε, να το επανεμφανίσετε, να το επανεκτυπώσετε ή να κάνετε μεταβολή του πεδίου ΙΒΑΝ, διότι απαιτείται η χρήση κωδικών TAXISnet. Εάν θελήσετε να κάνετε μία από τις παραπάνω ενέργειες θα πρέπει να πιστοποιηθείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet μέσω της ιστοσελίδας www.gsis.gr (επιλογή «Εγγραφή Νέου Χρήστη») και στη συνέχεια να εισέλθετε στην ηλεκτρονική εφαρμογή e-Παράβολο.

  1. Εάν δεν έχω ΑΦΜ μπορώ να εκδώσω e-παράβολο;

Ναι, αλλά εάν δεν χρησιμοποιηθεί το παράβολο, δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της χρηματικής του αξίας. Επίσης, στην ηλεκτρονική αίτηση έκδοσης του παραβόλου, θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώσετε το μητρώνυμο, την ημερομηνία γέννησης και τον τόπο γέννησης.

  1. Πρέπει να δηλώσω υποχρεωτικά Κωδικό Λογαριασμό Τράπεζας (IBAN);

Η συμπλήρωσή του είναι αναγκαία σε περίπτωση που προκύψει επιστροφή χρημάτων. Στην περίπτωση που ο IBAN δεν έχει δηλωθεί κατά την έκδοση του e-παραβόλου, μπορείτε να τον συμπληρώστε εκ των υστέρων, πριν το «Αίτημα επιστροφής Χρημάτων».

  1. Μπορώ να μεταβάλω τα στοιχεία του e-παραβόλου μετά την έκδοσή του;

Όχι, εκτός από την περίπτωση μεταβολής του πεδίου του ΙΒΑΝ. Η δυνατότητα αυτή δίνεται μόνο σε πιστοποιημένους χρήστες του Taxisnet.

  1. Μπορώ να εκδώσω παράβολο για λογαριασμό τρίτου; Ποιο ΑΦΜ χρησιμοποιώ;

Ναι, γράφοντας το ΑΦΜ και τα στοιχεία του αιτούντος το παράβολο. Εάν εισέλθετε ως πιστοποιημένος χρήστης θα πρέπει να αλλάξετε τα προσυμπληρωμένα προσωπικά σας στοιχεία (ΑΦΜ, επώνυμο, κ.λ.π.) που εμφανίζονται, με αυτά του αιτούντος το παράβολο.

  1. Ποιο είναι το χρονικό διάστημα, από την ημερομηνία πληρωμής ενός e-παραβόλου, για το οποίο μπορώ να το χρησιμοποιήσω; Το e-παράβολο έχει ημερομηνία λήξης;

Το e-παράβολο δεν έχει ημερομηνία λήξης και ισχύει για όσο δεν υπάρχουν αλλαγές από τον Φορέα για τον οποίο έχει εκδοθεί (π.χ κατάργησή του, αλλαγή του χρηματικού αντιτίμου κ.λ.π.).

  1. Τι ποσό συμπληρώνω για έκδοση e-παραβόλου μεταβλητής αξίας;

Θα πρέπει να προηγηθεί επικοινωνία και ενημέρωση από τον Φορέα στον οποίο θα κατατεθεί το παράβολο.

  1. Με ποιο τρόπο πληρώνω ένα e-παράβολο και πόσο άμεσα μπορώ να το χρησιμοποιήσω;

Για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άμεσα ένα e-παράβολο το πληρώνετε σε κατάστημα ή ηλεκτρονικά (web-banking, phone-banking) στις εξής τράπεζες:

ALPHA BANK

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

EUROBANK

ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (μόνο σε κατάστημα)

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ή με πιστωτική/χρεωστική/προπληρωμένη κάρτα, που έχει εκδοθεί από Ελληνική Τράπεζα

Η πληρωμή μπορεί να γίνει και στις υπόλοιπες τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε μετά από 1-2 εργάσιμες ημέρες.

  1. Υπάρχει πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση (προμήθεια) κατά την πληρωμή του e-παραβόλου;

Όχι δεν υπάρχει καμία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση και δεν απαιτείται και η τήρηση λογαριασμού στην τράπεζα που θα επιλέξετε για να το πληρώσετε.

  1. Πόσες μέρες έχω για να πληρώσω ένα e-παράβολο μετά την έκδοση του;

Κατά την έκδοσή του ορίζεται και αναγράφεται καταληκτική ημερομηνία πληρωμής.

  1. Πως μπορώ να αιτηθώ επιστροφή χρημάτων για e-παράβολο που δεν έχω χρησιμοποιήσει;

Υποβάλετε «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων» μέσα από την εφαρμογή του e-παραβόλου και στη συνέχεια τα χρήματα πιστώνονται στον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ) που έχετε δηλώσει. Στην περίπτωση που ο IBAN δεν έχει δηλωθεί κατά την έκδοση, μπορείτε να τον συμπληρώστε εκ των υστέρων, πριν το «Αίτημα επιστροφής Χρημάτων». Η δυνατότητα αυτή δίνεται μόνο σε πιστοποιημένους χρήστες του TAXIsnet. Για τους μη πιστοποιημένους χρήστες υπάρχει μόνο η δυνατότητα αίτησης επιστροφής χρημάτων από τον Φορέα. Εάν υπάρχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο το ποσό επιστροφής συμψηφίζεται.

  1. Ο Φορέας στον οποίο έχει κατατεθεί ένα πληρωμένο e-παράβολο, επιστρέφει τα χρήματα στην περίπτωση που αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί;

Ο αρμόδιος Φορέας, μετά από έλεγχο, υποβάλλει «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων» στην εφαρμογή e-παραβόλου, αιτιολογώντας την επιστροφή.

  1. Έχω εκδώσει και πληρώσει ένα e-παράβολο χωρίς να συμπληρώσω το Α.Φ.Μ. μου και δεν το έχω χρησιμοποιήσει. Πώς μπορώ να αιτηθώ για επιστροφή της χρηματικής του αξίας;

Βάσει της διαδικασίας που προβλέπεται από τον εκάστοτε Φορέα, είναι δυνατή η επιστροφή ηλεκτρονικού παραβόλου που εκδόθηκε χωρίς Α.Φ.Μ. Θα πρέπει να προσκομίσετε  τον Α.Φ.Μ. σας στον αρμόδιο Φορέα ή εάν δεν διαθέτετε Α.Φ.Μ πρέπει να εκδώσετε από την Δ.Ο.Υ. Ο Φορέας, αφού ταχτοποιήσει τον Α.Φ.Μ. με τα στοιχεία σας, θα υποβάλλει «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων».

  1. Πως χρησιμοποιώ το e-παράβολο στον Φορέα για τον οποίο το έχω εκδώσει;

Αφού έχετε εκδώσει και πληρώσει το e-παράβολο, στη συνέχεια το καταθέτετε στον Φορέα. Γίνεται ταυτοποίηση του μοναδικού κωδικού αριθμού του παραβόλου και στη συνέχεια ο υπάλληλος του Φορέα δεσμεύει το e-παράβολο προς χρήση. Μερικοί Φορείς ζητούν την προσκόμιση της έντυπης εκτύπωσης του παραβόλου.

  1. Που μπορώ να απευθυνθώ όταν ο Φορέας για τον οποίο το έχω εκδώσει ένα e-παράβολο δεν έχει ενημερωθεί για την πληρωμή του;

Για οποιοδήποτε πρόβλημα συναλλαγής πληρωμών επικοινωνήστε με την Τράπεζα στην οποία το πληρώσατε ή απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο 15515 (επιλογή 6) ή υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας «Υποβολή Αιτήματος».

  1. Μπορώ να ακυρώσω ένα e-παράβολο που έχω δημιουργήσει και δεν έχω χρησιμοποιήσει;

Όχι δεν μπορείτε να ακυρώσετε το e-παράβολο. Το μη πληρωμένο παράβολο ακυρώνεται αυτόματα μετά την καταληκτική του ημερομηνία ενώ για το πληρωμένο e-παράβολο που δεν έχει χρησιμοποιηθεί μπορεί να γίνει «Αίτημα Επιστροφής Χρημάτων» μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή “e-Παράβολο”.

  1. Που μπορώ να απευθυνθώ για τυχόν απορίες/διευκρινίσεις σχετικά με το e-παράβολο;

Μπορείτε να καλέσετε το τηλεφωνικό κέντρο 15515 (επιλογή 6) ή να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας «Υποβολή Αιτήματος».

Πρόσθετες πληροφορίες

Η υπηρεσία e-παράβολο δίνει την δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικών παραβόλων των φορέων του Δημοσίου που περιγράφονται αναλυτικά στο αρχείο (σε μορφή  xls και σε pdf)

Τεχνική υποστήριξη: 

Για θέματα τεχνικής υποστήριξης του e-παραβόλου μπορείτε να απευθύνεστε στο τηλεφωνικό κέντρο 15515 (επιλογή 6) ή να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος (για Πιστοποιημένους Χρήστες πατήστε εδώ).

Δημιουργία e-παραβόλου μέσω κινητών:

Για την Δημιουργία e-παραβόλου μέσω Κινητών Συσκευών μπορείτε να συμβουλευτείτε την σελίδα «Εφαρμογές Κινητών»

Πληρωμή e-παραβόλου:

Την άμεση πληρωμή (e-παράβολο άμεσα διαθέσιμο) υποστηρίζουν οι τράπεζες:

– ALPHA BANK
– ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
– EUROBANK
– ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
– ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Οι υπόλοιπες τράπεζες και τα ΕΛΤΑ υποστηρίζουν την ετεροχρονισμένη πληρωμή (e-παράβολο διαθέσιμο μετά από 1-2 εργάσιμες ημέρες).

Για πληρωμή με πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα (το e-παράβολο είναι άμεσα διαθέσιμο), μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάρτες που έχουν εκδοθεί από Ελληνικές Τράπεζες.

Επιστροφή Χρημάτων: 

Η διαδικασία επιστροφής χρημάτων e-Παραβόλου περιλαμβάνει τις ακόλουθες περιπτώσεις:

Α. Αίτημα επιστροφής χρημάτων από Πολίτη – Συναλλασσόμενο. Στην περίπτωση πληρωμένου e-Παραβόλου που δεν έχει κατατεθεί στο Φορέα (δεν έχει δεσμευτεί από Φορέα).

Β.  Αίτημα επιστροφής χρημάτων από το Φορέα. Στην περίπτωση που το e-Παράβολο έχει κατατεθεί στο Φορέα.

Προσοχή:

  • Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιστροφή χρημάτων είναι η συμπλήρωση του ΑΦΜ.
  • Η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα πραγματοποιηθεί μετά από έλεγχο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

Α. Διαδικασία αιτήματος επιστροφής χρημάτων από Πολίτη – Συναλλασσόμενο

Αφορά μόνο τους πιστοποιημένους Χρήστες του TAXISnet.

1)  Στην περίπτωση μη κατάθεσης-χρήσης του πληρωμένου e-Παραβόλου ο πολίτης – συναλλασσόμενος επιλέγει κατά την προβολή του παραβόλου «Αίτημα επιστροφής χρημάτων». Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει συμπληρώσει τον τραπεζικό λογαριασμό  – ΙBAN ο πολίτης – συναλλασσόμενος.

2)  Η Δ.Ο.Υ. ελέγχει εάν ο πολίτης – συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής, είτε το πιστώνει στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Β. Διαδικασία αιτήματος επιστροφής χρημάτων από Φορέα

Η διαδικασία ακολουθείται στην περίπτωση μη χρήσης του κατατεθημένου-δεσμευμένου e-Παραβόλου από το Φορέα.

1)  Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Φορέα επιλέγει για το δεσμευμένο παράβολο την «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ» και στη συνέχεια την «ΟΛΙΚΗ» ή «ΜΕΡΙΚΗ» ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (στην περίπτωση μερικής επιστροφής προσδιορίζει και το ποσό των χρημάτων)

2)  Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος καταχωρεί την αιτιολογία επιστροφής του e-Παραβόλου.

3)  Το δεσμευμένο e-Παράβολο εμφανίζει στην «κατάσταση επιστροφής» την ένδειξη «ΟΛΙΚΗ» ή «ΜΕΡΙΚΗ» ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ και το ποσό επιστροφής.

4)  Μετά από έλεγχο και σε συνεργασία με το Φορέα, η επιστροφή των χρημάτων προωθείται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

5)  Η Δ.Ο.Υ. ελέγχει εάν ο πολίτης – συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής, είτε το πιστώνει στον τραπεζικό του λογαριασμό, εφόσον έχει δηλωθεί ο IBAN. Σε άλλη περίπτωση, ο πολίτης – συναλλασσόμενος πρέπει να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να δηλώσει τον τραπεζικό του λογαριασμό.

Δείτε τα Στατιστικά στοιχεία e-παραβόλου 

Πηγή www.e-forologia.gr

Δείτε τις οδηγίες χρήσης από την ΓΓΔΕ